Гимназия 37 г. Минска
Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Камітэт па адукацыі Мінгарвыканкама
Упраўленне адукацыі адміністрацыі Фрунзенскага раёна г. Мінска

Гімназія № 37 г. Мінска

Русский язык <Беларуская мова
+375-17-259-97-86 (Прыёмная)
Email: gymn37@minsk.edu.by
Дырэктар: Данянкова Iрына Валер'еўна
Рэспублiка Беларусь, г. Мiнск, вул. Фёдарава, 6

Ў якіх нарматыўных дакументах ідзе гаворка аб такой ненарміраванай часткі працоўнага часу настаўніка  і яго выкарыстанні?

Пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь 05.09.2011 №255 «Аб устанаўленні скарочанай працягласці працоўнага часу асобным катэгорыям педагагічных работнікаў і прызнанні страціўшымі сілу асобных пастаноў Міністэрства адукацыі рэспублікі Беларусь» ўстаноўлена, што скарочаная працягласць рабочага часу педагагічных работнікаў, якім устаноўлены нормы гадзін педагагічнай нагрузкі за стаўку, не павінна перавышаць 36 гадзін у тыдзень.

Пералікам асобных катэгорый педагагічных работнікаў, якім устанаўліваюцца нормы гадзін педагагічнай нагрузкі за стаўку, для настаўніка норма гадзін педагагічнай нагрузкі за стаўку складае 20 гадзін у тыдзень. (Дадатак 2 да гэтай пастановы).

Педагагічная нагрузка настаўніка ўключае гадзіны педагагічнай дзейнасці пры рэалізацыі адукацыйных праграм, рэгуляванай раскладам урокаў у класах; а таксама гадзіны арганізацыйна-выхаваўчай работы і дадатковага кантролю вучэбнай дзейнасці навучэнцаў, якія ажыццяўляюцца настаўнікамі ў адпаведнасці з пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.11.2004 №70 «Аб зацвярджэнні Інструкцыі аб парадку вызначэння аплачваемых гадзін арганізацыйна-выхаваўчай работы і дадатковага кантролю вучэбнай дзейнасці навучэнцаў ва ўстановах адукацыі». Гэта з`яўляецца для настаўніка нармаванай часткай яго працоўнага часу.

Астатняя частка працоўнага часу, якая выконваецца настаўнікам у адпаведнасці з яго службовымі абавязкамі, вызначанымі ў выпуску 28 Кваліфікацыйнага даведніка пасад служачых, занятых у адукацыі, якія ўстанаўліваюцца правіламі ўнутранага працоўнага распарадку, калектыўным дагаворам або статутам установы з'яўляецца ненормируемой. Гэтая праца не падлягае ўліку працоўнага часу для налічэння заработнай платы. Аплата вырабляецца толькі за нармуемую частка працоўнага часу.  

Дзе прадстаўлены нарматыўны дакумент аб правах і абавязках маладога спецыяліста з улікам спецыфікі педагагічнай (абавязковыя да вядзення дакументы, аб класным кіраўніцтве, аб куратары(настаўніку), аб мерах матэрыяльнага спагнання з маладога спецыяліста, звязаных з выкананнем яго прамых абавязкаў і пр).

На маладых спецыялістаў распаўсюджваюцца такія ж нормы дзеючага заканадаўства аб працы, як і на іншыя катэгорыі работнікаў.

Згодна з часткай 1 артыкула 110 Працоўнага кодэкса Рэспублікі Беларусь (далей – ТК) пад працоўным часам разумеецца час, на працягу якога работнік у адпаведнасці з працоўным, калектыўнымі дагаворамі, правіламі ўнутранага працоўнага распарадку абавязаны знаходзіцца на працоўным месцы і выконваць свае працоўныя абавязкі.

Нарміраванне працоўнага сремени вырабляецца шляхам ўстанаўлення нормаў яго працягласці на працягу каляндарнай (рабочай тыдня). Пры гэтым прызнаецца нармальнай працягласці працоўнага часу, роўная поўнай (арт. 112 ПК) або скарочанай (ст. 113 і 114 ПК) яго нормы.

У адпаведнасці з пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь 05.09.2011 № 255 “Аб устанаўленні скарочанай працягласці працоўнага времениотдельным катэгорыям педагагічных работнікаў і прызнанні страціўшымі сілу асобных пастаноў Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь” (далей – пастанова № 255). для настаўнікаў ўстаноўлена скарочаная працягласць працоўнага часу 36 гадзін у тыдзень.

Акрамя таго, Дадаткам 2 да пастановы № 255 для настаўніка ўстаноўленая норма гадзін педагагічнай нагрузкі за стаўку ў тыдзень (яна складае 20 гадзін).

Таму пры прыеме на працу (у тым ліку і маладога спецыяліста) на пасаду настаўніка наймальнік абавязаны забяспечыць яго аб'емам педагагічнай нагрузкі не менш, чым на поўную стаўку.

Пад педагагічнай нагрузкай варта разумець аб'ем педагагічнай дзейнасці ў частцы рэалізацыі зместу адукацыйных праграм, праграм выхавання, уключаючы дадатковы кантроль вучэбнай дзейнасці навучэнцаў і арганізацыйна-выхаваўчую працу, якая ажыццяўляецца настаўнікамі ў адпаведнасці з пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.11.2004 №70 «Аб зацвярджэнні Інструкцыі аб парадку вызначэння аплачваемых гадзін арганізацыйна-выхаваўчай работы і дадатковага кантролю вучэбнай дзейнасці навучэнцаў ва ўстановах адукацыі».

Педагагічная нагрузка размяркоўваецца на падставе вучэбных планаў, вучэбных праграм, планаў арганізацыйна-выхаваўчай, гуртковай, карэкцыйнай працы.

Права размяркоўваць педагагічную нагрузку паміж работнікамі прадастаўлена кіраўніку ўстановы. Ен таксама ажыццяўляе ўлік, кантроль і нясе адказнасць за яе выкананне кожным педагагічным работнікам у поўным аб'еме. (Падпункт 1.2. пункта 1 пастановы Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь 30.03.2007 № 25 «Аб некаторых асаблівасцях рэгулявання працы педагагічных работнікаў»).

Працоўны час настаўніка не абмяжоўваецца толькі аб'емам педагагічнай нагрузкі. Выкананне працы на пасадзе настаўніка ажыццяўляецца ў межах устаноўленай для яго скарочанай працягласці працоўнага часу, якая не перавышае 36 гадзін у тыдзень.

Аб'ем педагагічнай нагрузкі з'яўляецца для настаўніка нармаванай часткай яго працоўнага часу. Астатняя частка працоўнага часу, якая выконваецца настаўнікам у адпаведнасці з яго службовымі абавязкамі, вызначанымі ў выпуску 28 Кваліфікацыйнага даведніка пасад служачых, занятых у адукацыі, якія ўстанаўліваюцца правіламі працоўнага распарадку, статутам установы, калектыўным, працоўным дагаворам з'яўляецца ненормируемой часткай.

Правы і абавязкі для педагагічных работнікаў вызначаны артыкуламі 52 і 53 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, а таксама вызначаюцца лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі, працоўнымі дагаворамі.

Парадак прызначэння класнага кіраўніка ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі, яго функцыянальныя абавязкі, асноўныя патрабаванні да працы, парадак адлюстравання фактычнага выканання арганізацыйна-выхаваўчай работы вызначаны ў Інструктыўна-метадычным лісце " аб арганізацыі класнага кіраўніцтва і работы куратара вучэбнай групы ва ўстановах адукацыі 29 лістапада 2012 г. № 11-01-07/П-755.

Паказчыкі, умовы, памеры матэрыяльнага стымулявання (прэміраванне работнікаў, устанаўленне надбавак), а таксама выпадкі іх зніжэння, пазбаўлення адлюстроўваюцца ў адпаведных палажэннях, якія з'яўляюцца неад'емнай часткай калектыўнага дагавора ўстановы.

Пералік дакументаў для асобных педагагічных работнікаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі ў адпаведнасці з іх службовымі абавязкамі зацверджаны Міністрам адукацыі Рэспублікі Беларусь С. А. Маскевічам. (Інструктыўна-метадычнае пісьмо 21.10.2014 № 05-21/212 «Аб документообороте ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі» размешчана на сайце Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь (edu.gov.by).

Акрамя таго, кіраўнік установы агульнай сярэдняй адукацыі на падставе дадзенага пераліку дакументаў з улікам спецыфікі дзейнасці ўстановы адукацыі вызначае пералік дакументаў, якія ўтвараюцца ў працы ўстановы, і нясе адказнасць за стан спраў па пытаннях дакументазвароту.

У адпаведнасці з артыкулам 54 ТК кіраўнік установы пры прыеме  на працу абавязаны  азнаеміць пад роспіс з даручанай працай, калектыўным дагаворам, пагадненнем і дакументамі, якія рэгламентуюць унутраны працоўны распарадак, а таксама растлумачыць Вашыя правы і абавязкі.